اخبار

وضعیت انرژی‌های تجدیدپذیر ایران تا پایان شهریورماه؛ تولید برق تجدیدپذیر ایران از مرز 4 میلیارد کیلووات ساعت گذشت

تاکنون از منابع تجدیدپذیر حدود چهار میلیارد و 171 میلیون کیلووات ساعت، انرژی تولید شده که این میزان تولید برق توانسته از انتشار حدود دو میلیون و 871 هزار تن گاز گلخانه‌ای در کشور بکاهد.

به‌گزارش از وزارت نیرو، این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده بیش از یک میلیارد و 185 میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در ایران که جزو عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاسته و بیش از 918 میلیون لیتر در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.

عملکرد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کاهش 459 میلیون کیلووات ساعت کاهش تلفات در شبکه برق را به همراه داشته و موجب عدم انتشار 18 هزار تن آلاینده‌های محلی شده است.

هم‌اکنون 384 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو به 841 مگاوات رسیده است. همچنین تاکنون 115 نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در کشور نصب شده و 37 نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.

بر اساس این گزارش، تاکنون سه هزار و 403 نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک در کشور نصب شده و دو هزار و 500 نیروگاه دیگر نیز در حال نصب است. همچنین حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این بخش به بیش از 124 هزار میلیارد ریال رسیده است.

بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که 41 درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع خورشیدی، 36 درصد از نوع بادی، 10 درصد از نوع برق‌آبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارتی و توربین‌های انبساطی و یک درصد نیز از نوع زیست توده است.

منبع خبر

به این مطلب امتیاز دهید
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *