اخبار

اعتبارات بخش انرژی های تجدیدپذیر با قانون همخوانی دارد

انرژی-های-تجدیدپذیر

اعتبارات بخش انرژی های تجدیدپذیر با قانون همخوانی دارد
سازمان برنامه و بودجه کشور مطالب مطرح شده در نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره تخصیص نیافتن اعتبار لازم به بخش انرژی های تجدیدپذیر بر اساس «موضوع ماده (5) قانون حمایت از صنعت برق کشور» را تکذیب و جزییات اعتبارات امسال را تشریح کرد.
یازدهم شهریورماه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برای بررسی استنکاف سازمان برنامه و بودجه از اختصاص عوارض برق به انرژی های تجدیدپذیر تشکیل جلسه داد.
سخنگوی این کمیسیون گفت: جلسه امروز بررسی اجرای بند (ه) تبصره 6 قانون بودجه درباره توسعه انرژی های تجدیدپذیر بود که براین اساس باید از عوارض 50 ریالی که دریافت می شود 50 درصد برای توسعه برق روستایی و 50 درصد برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر اختصاص یابد.
«اسدالله قره خانی» اعلام کرد این عوارض از سوی دولت پرداخت نشده و تولیدکنندگان برق با مشکلاتی روبرویند و اعتراضاتی در این زمینه داشتند که این مسائل امروز با حضور سازمان بازرسی، توانیر و معاون وزیر نیرو بررسی شد.
به گفته وی، وجوه ناشی از عوارض برق در سال 1396 به حساب سازمان مدیریت و برنامه ریزی واریز شد اما از یک هزار و 100 میلیارد تومانی که در برنامه آمد، 380 میلیارد تومان آن برای پرداخت ها اختصاص یافت و بقیه بازنگشته است.
سازمان برنامه و بودجه کشور عصر روز چهارشنبه در واکنش به این ادعا اعلام کرد: قانونگذار مبلغ یک هزار و 20 میلیارد تومان اعتبار با عنوان «اعتبارات موضوع ماده 5 قانون حمایت از صنعت برق کشور» در ازای تحقق مبلغ یک هزار و 280 میلیارد تومان درآمد حاصل از اخذ عوارض 50 ریالی قبوض برق مشترکان پیش بینی کرد که نیمی از آن برای سازمان انرژی های تجدیدپذیر (ساتبا) و بقیه در اختیار شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) قرار می گیرد.
به عبارتی دیگر در ازای هر یکصد تومان واریزی عوارض برق به خزانه کل کشور 40 تومان سهم هریک از این شرکت ها می شود.

لینک خبر: http://tnews.ir/%D8%A7%DA%A9%D9%88-%D9%86%DB%8C%D9%88%D8%B2/6af7118582730.html

 

به این مطلب امتیاز دهید
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *