اخبار

اگر از تمام انرژی خورشیدی استفاده کنیم، می توانیم برق تمام آسیا را تامین کنیم

خورشیدی

 مدیر عامل شرکت انرژی های تجدید پذیر مپنا با اشاره به فعالیت سازمان انرژی های تجدیدپذیر ایران، گفت: این سازمان با وجود فعالیت ۲۰ ساله، اما فعالیت اصلی خود را از دولت جدید آغاز کرد زیرا توانست بودجه هایی که در اختیار داشت را فقط در حوزه انرژی های تجدیدپذیر و آن هم برای شرکت های خصوصی صرف کند تا این شرکت ها بتوانند سرمایه گذاری انجام دهند و از این سرمایه گذاری نیز محافظت کنند.

ادیب فر افزود:  تا پیش از این، دولت خودش در بخش انرژی های تجدیدپذیر، سرمایه گذاری می کرد و چون متولی مناسب و دلسوزی نداشت، معمولا این سرمایه ها از بین رفته است و یا اینکه بهره وری مورد نیاز را نداشت اما در شش سال گذشته بودجه ها فقط به شرکت های خصوصی به ازای قراردادهای خرید تضمینی برق، تخصیص داده شده است، به همین دلیل کارایی و بهره وری افزایش پیدا کرده است زیرا شرکت های خصوصی برای محافظت از سرمایه های خودشان، مراقبت های بیشتری از مدارهای بادی و خورشیدی می کنند.

وی شاره کرد:  اگر ایران از تمام انرژی خورشیدی استفاده کند، می تواند برق تمام قاره آسیا را تامین کند. از انرژی باد نیز می توانیم ۴۰ هزار مگاوات یعنی نصف مصرف ایران را تامین کنیم. علت اینکه تاکنون نتوانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم به مباحث فرهنگی و اقتصادی مربوط است زیرا عدم مصرف سوخت های فسیلی باید در جامعه ترویج داده شود.

لینک خبر: http://radiogoftegoo.ir/newsdetails/?m=175534&n=304939

به این مطلب امتیاز دهید
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *