برق خورشیدی جدا از شبکه (offgrid) کیلووات‌ساعتی و بر اساس مصارف شما محاسبه می‌شود.
لطفا مصرف‌کننده‌های خود را انتخاب کنید تا هزینه برق مصرفی شما محاسبه شود.

محاسبه برق خورشیدی

Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ممکن است برای تامین برق باغ و ویلایی که دسترسی به شبکه برق سراسری ندارد یا برای تامین برق اضطراری و یا تامین برق کمپر و کاروان خود، نیاز داشته باشید که از برق خورشیدی استفاده کنید. در این صورت برای محاسبه تعداد پنل ها، باتری‌ها و در کل هزینه نهایی سیستم برق خورشیدی، نیاز به اطلاعات دقیق راجع به مصرف کننده های الکتریکی داریم.

اگر دسترسی به یک محاسبه‌گر آنلاین برق خورشیدی داشته باشیم، به راحتی میتوانیم هزینه‌ نهایی سیستم را محاسبه کنیم. فرض کنید باغ و ویلایی داریم که دسترسی به برق ندارد. بیایید ببینیم محاسبه پنل خورشیدی برای باغ، به صورت ساده، به چه صورت خواهد بود.

برق خورشیدی، کیلووات ساعتی و بر اساس مصارف شما و ساعت مصرف محاسبه می‌شود.  هر مصرف کننده الکتریکی که دور و بر ما وجود دارد دارای یک برچسب است که مشخصات فنی محصول، روی آن درج شده است. یکی از مولفه های مهم یک وسیله الکتریکی، توان آن است که با واحد وات تعریف شده است. ‎مثلا یک لامپ داریم که روی آن توان مصرفی 10 وات درج شده است. حالا فرض کنید 10 عدد لامپ 10 وات داریم که لامپ ها در طول یک شبانه روز 8 ساعت روشن هستند.

800 وات ساعت=8*10*10

میزان انرژی مصرفی این 10 لامپ در یک شبانه روز، 0.8کیلووات‌ساعت است.

فرض کنیم ویلایی داریم با مصارف زیر:

یخچال ۱۲ فوت با کارکرد ۲۴ ساعت

تلویزیون ۱۲۰ وات با کارکرد ۵ ساعت

پمپ آب ۱ اسب یا ۷۵۰ وات با کارکرد ۲ ساعت

۱۰ عدد لامپ ۱۰ وات با روشنایی ۸ ساعت

برای محاسبه برق خورشیدی برای این ویلا، کافی است کیلووات‌ساعت مصرفی را با فرمول محاسبه برق خورشیدی، محاسبه کنیم. یخچال ۱۲ فوت تقریبا ۱۷۰۰ وات‌ساعت در شبانه‌روز، انرژی مصرف می‌کند.

4.6 کیلووات ساعت= 4600 وات ساعت=(8*10*10)+(2*750)+(5*120)+1700

میزان انرژی مصرفی این ویلا در یک شبانه‌روز ۴،۶ کیلووات‌ساعت است و طبق قیمت تجهیزات در آبان ۱۴۰۲، هزینه کلیه تجهیزات برق خورشیدی حدود ۹۰ میلیون تومان خواهد بود.

شرکت ماناسازان، برای سهولت محاسبه مشتریان، محاسبه‌ آنلاین برق خورشیدی را در صفحه اول وبسایت خود قرار داده تا مشتری با استفاده از ماشین حساب آنلاین برق خورشیدی، و‌ وارد کردن توان و ساعت مصرفِ مصرف کننده های خود، کیلووات ساعت مصرفی را محاسبه کرده و هزینه نهایی پکیج مورد نیاز خود را ببیند.