اخبار

نیمی از سرمایه گذاری خارجی مربوط به انرژی های تجدیدپذیر است

خورشیدی

عضو هیئت مدیره انجمن انرژی های تجدیدپذیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: هم اکنون 47 درصد از سرمایه گذاری های خارجی در کشور مربوط به حوزه انرژی های تجدید پذیر است.
محمدحسین غفوری در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان اینکه شرایط جذابی در بخش انرژی های تجدیدپذیر برای خارجی ها ایجاد شده است، افزود: طی سال های اخیر با خرید تضمینی برق از نیروگاه های تجدید پذیر سرمایه گذاری در این حوزه برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی جذاب بوده است.
وی با اشاره به اینکه استان های یزد، اصفهان، تهران، سیستان و بلوچستان و همدان محل فعالیت سرمایه گذاران ایرانی و خارجی از سال 95 به بعد است، اظهارداشت: سرمایه گذاران حوزه انرژی های تجدید پذیر برای خرید تضمینی برق قراردادی 20 ساله با جمهوری اسلامی ایران به امضا رسانده اند.
عضو هیئت مدیره انجمن انرژی های تجدیدپذیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ادامه داد: متاسفانه سازمان برنامه و بودجه بخشی از عوارضی را که از طریق قبض برق مشترکان برای توسعه انرژی های تجدید پذیر دریافت کرده به نیروگاه های تجدیدپذیر پرداخت نکرده است.
وی همچنین گفت: ازابتدای سال 96 تا دی ماه همین سال تنها 34 میلیارد تومان برای خرید تضمینی برق از نیروگاه های تجدیدپذیر تخصیص یافته و این نیروگاه ها پنج تا شش ماه است که پول برق واگذار شده به دولت را دریافت نکرده اند.
غفوری با اعلام این مطلب که نیروگاه های خورشیدی و بادی بیشترین میزان برق خود را در تابستان تولید می کنند، افزود: عوارض برق دریافت شده از مشترکان 980 میلیارد تومان بوده در حالیکه تنها 34 میلیارد تومان آن نصیب سرمایه گذاران نیروگاه های انرژی های تجدید پذیر شده است.
وی در پایان به رادیو اقتصاد یادآور شد: امسال انجمن انرژی های تجدید پذیر به همراه سایر انجمن ها در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مصمم هستند مسیر بودجه را تغییر دهند تا اعتبارات در نظر گرفته شده در چنین بخش هایی به درستی صرف شود.

 

به این مطلب امتیاز دهید
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *