اخبار

امضای تفاهم نامه برای توسعه تجدیدپذیرها

امضای تفاهم نامه برای توسعه تجدیدپذیرها

امضای تفاهم نامه برای توسعه تجدیدپذیرها در استان قزوین به انجام رسید. معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) گفت:در مدل جدیدی که طراحی شده با انتشار فراخوان با سرمایه گذاران برای احداث نیروگاه تا بیش از ۵۰ هزار مگاوات قرارداد بسته‌ایم.

با حضور محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا، محمد مهدی اعلایی استاندار، مهدی رجحانی معاون عمرانی استانداری، خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، خلجی مدیرعامل برق منطقه ای زنجان و رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین  تفاهم نامه احداث نیروگاه های تجدیدپذیر در استان قزوین به امضا رسید. رییس سازمان ساتبا در جمع خبرنگاران، افزود:خوشبختانه مدل ماده ۱۲ برای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر اخیرا در شورای اقتصاد تصویب شده و در سال ۱۴۰۱ نیز منابع مورد نیاز آن در لایحه بودجه دیده شده است.
وی اظهار داشت: امیدواریم با تصویب مجلس شورای اسلامی ، موانع در مسیر سرمایه گذاری برطرف شود تا این مدل برای سرمایه گذاران جذابیت لازم را داشته باشد.
این مسوول گفت: مرحله بعد این است که شرایط لازم را در استان ها برای سرمایه گذاران فراهم کنیم که امیدواریم با قول مساعد مسوولان استانی شاهد تسریع در این حوزه باشیم.
کمانی در خصوص تامین برق مورد نیاز صنایع نیز گفت:  یک مدل خودتامین برق را برای صنایع تعریف کرده ایم که نیروگاه را در جایی که ظرفیت دارد راه اندازی کنند.وی  افزود: در این خصوص با سرمایه گذاران قرارداد منعقد می شود و به هیچ وجه برق خود تامین حتی در اوج مصرف قطع نمی شود که در استان کرمان و یزد آن را نهایی کرده ایم.
معاون وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت های استان قزوین در این زمینه، گفت : این استان پتانسیل زیادی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی دارد و باید از این ظرفیت بهتر استفاده شود.
به گفته وی تا به امروز بیش از ۱۶۰ مگاوات انرژی بادی در استان قزوین راه اندازی شده که از این نظر از استان های پیشرو می باشد ولی با توجه به ظرفیت و پتانسیل هایی که دارد  بسیار جای کار است.

 

به گزارش دفتر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل ساتبا، موضوع این تفاهم نامه، همکاری و بستر سازی در توسعه انرژی های تجدید پذیر و پاک از طریق حمایت دستگاه های اجرایی استان قزوین و شناسایی ساختگاه ها برای احداث نیروگاه ها جهت تامین برق پایدار مورد نیاز در کشور و استان است.
این گزارش می افزاید با امضای این تفاهم نامه زیرساخت لازم بمنظور تحقق پتانسیل های تجدیدپذیر در استان قزوین بظرفیت 2800 مگاوات نیروگاه های تجدید پذیر شامل 1550 مگاوات نیروگاه خورشیدی، 1250 مگاوات نیروگاه بادی و 50 مگاوات نیروگاه خانگی مقیاس کوچک با مشارکت بخش خصوصی در استان قزوین ایجادخواهد شد.
در سفر یکروزه معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) به استان قزوین تفاهم نامه همکاری میان ساتبا و استانداری قزوین برای تسهیل در راه اندازی نیروگاه های انرژی های تجدید پذیر در استان امضا شد.

لینک خبر:  سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی

به این مطلب امتیاز دهید
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *