اخبار

سیاست های وزارت نیرو در حوزه انرژی های تجدیدپذیر برگرفته از مطالعات ۸۰ کشور دنیا است

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق گفت: از حدود ۲۰ سال پیش در زیر مجموعه معاونت برق و انرژی وزارت نیرو، سازمانی به نام سازمان انرژی های نو تشکیل شد. هدف این سازمان پرداختن به انرژی های تجدید پذیر و مطالعه، بررسی و توسعه این انرژی ها بود. از آن سال با توجه به هدفی که وزارت نیرو داشت، این سازمان متولی پرداختن به امور تحقیقات و اجرای نمونه های آزمایشگاهی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر شد.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه واگذاری انرژی های تجدیدپذیر به بخش خصوصی از سیاست های اصلی وزارت نیرو است، گفت: آن چیزی که باعث شد وزارت نیرو به این سمت برود، بر اساس مطالعاتی بود که سازمان انرژی های نو سابق انجام داد. در دنیا کشورهایی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر پیشرو هستند و سهم قابل توجهی از انرژی شان را به انرژی های تجدیدپذیر اختصاص داده اند اما ابتدای این کار را از فرآیند های تشویقی آغاز کردند.

مهندس محمد نژاد با اشاره به اقدامات و سیاست های وزارت نیرو در حوزه انرژی های تجدیدپذیر عنوان کرد: این سیاست ها، برگرفته از مطالعاتی بود که در حدود ۸۰ کشور دنیا صورت گرفت و به صورت جدی از سه سال پیش مجلس تصویب کرد، خرید تضمینی برق از بخش خصوصی را در دستور کار قرار دهیم. در حقیقت بر اساس قانون، وزات نیرو مکلف می شد، صرفا قیمت های تشویقی را از بخش خصوصی خریداری کند و به همین دلیل زیرساخت های مناسبی ایجاد شد.

 لینک خبر:http://radiogoftegoo.ir/newsdetails/?m=175534&n=305188

به این مطلب امتیاز دهید
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *