مقالات, انرژی های تجدیدپذیر

افزایش ولتاژ پنل خورشیدی

ولتاژ

افزایش ولتاژ پنل خورشیدی می تواند به طور قابل ملاحظه ای مقدار بازده ای را افزایش دهد. ولتاژ، به زبان ساده یعنی فشار الکتریکی  که جریان الکترون‌های باردار، (یعنی جریان) را در امتداد یک حلقه الکتریکی به حرکت در می‌آورد. ماناسازان در این مقاله در مورد راهکارهای افزایش ولتاژ پنل خورشیدی را ذکر کرده است تا شما حداکثر استفاده از پنل خورشیدی را داشته به دست آوردید پس تا انتها همراه ما باشید.

 

ولتاژ پنل خورشیدی

مقدار ولتی که یک پنل خورشیدی می تواند تولید کند به توان پنل بستگی دارد و بنابراین پنل های مختلف می توانند ولت های مختلفی تولید کنند. برای نمونه یک پنل خورشیدی معمولی برای تولید برق جریان مستقیم ولتاژ پایین، بین شش تا بیست و چهار ولت طراحی شده است. اما رایج‌ترین ولتاژی که توسط یک پنل خورشیدی معمولی تولید می‌شود، دوازده ولت است، اما ممکن است که تولید برق تا هفده ولت هم برسد. این به این دلیل است که بین ولتاژ نامی سلول خورشیدی و ولتاژ واقعی (عملیاتی)تفاوت وجود دارد پس ولتاژ نامی سلول خورشیدی تا 12 ولت است، اما ولتاژ عملیاتی می تواند تا 17 ولت یا حتی بیشتر در صورت لزوم افزایش یابد. اصطلاح مهم دیگیری که باید بدانید ولتاژ مدار باز  است که یک اصطلاح رایج در سلول خورشیدی است. VOC یا ولتاژ مدار باز یعنی حداکثر ولتاژی که برای خروج از یک سلول خورشیدی در دسترس است. پس حتما این مقدار را در پنل های خورشیدی به درستی بررسی کنید

افزایش ولتاژ پنل خورشیدی

 

 

بیشتر بخوانیدمشخصات پنل خورشیدی

 

چرا پنل خورشیدی ولتاژ پایینی دارند؟

معمولا پنل های خورشیدی طوری طراحی شده است که حداقل  تا 25 سال به راحتی کار کنند اما با این حال، هنگامی که یک پنل خورشیدی یا یک سیستم خورشیدی را بررسی می کنید، ممکن است با بازدهی پایین مواجه شوید. در زیر بعضی از این عوامل را بررسی می کنیم

 

بیشتر بخوانید: انواع تجهیزات نصب پنل خورشیدی را بشناسید

 

 

  1. سیم کشی نامناسب

اگر پنل خورشیدی، اینورتر و کنترلر شما به درستی کار می کنند، به احتمال زیاد مشکل به دلیل سیم کشی نامناسب است. باید به دنبال سیم های فرسوده یا شل شده باشید. همچنین این احتمال وجود دارد که فیوز در جایی خراب شده باشد. حتی اگر خورشید بتابد، هر یک از اینها ممکن است باعث افت ولتاژ و کاهش خروجی شود. سیم های فرسوده بسیار خطرناک هستند زیرا می توانند باعث آتش سوزی یا توقف عملیات شوند. کابل های شل باید در اسرع وقت سفت شوند. برای تضمین عملکرد بهینه، می‌توانید سیم‌های معیوب را با سیم‌های پنل خورشیدی جدید جایگزین کنید.

بیشتر بخوانیدانواع استراکچر پنل خورشیدی چیست؟

 

 

  1. سایه

پانل های خورشیدی خروجی ولتاژ بسیار بالا و پایداری تولید می کنند، حتی زمانی که شدت نور خورشید متفاوت است. حال اگر یک پنل خورشیدی یا کل سیستم به درستی در جای مناسب نصب نشده باشد، افت ولتاژ اتفاق می افتد. لذا برای افزایش ولتاژ پنل خورشیدی حتما بررسی کنید که پنل توسط تحت تاثیریک مانع مانند یک درخت یا یک ساختمان و غیره قرار نگرفته باشد موانع اجازه رسیدن نور کافی به پنل ها را نمی دهد و در نتیجه ولتاژ پنل خورشیدی کاهش می یابد.

 

بیشتر بخوانید :انرژی تجدید پذیر برتر دنیا را بشناسید!

 

  1. تغییرات دما

پنل های خورشیدی به گونه ای ساخته شده اند که در محدوده دمایی خاصی بهترین راندمان را داشته باشد. اگر هوا خیلی سرد یا خیلی گرم شود موجب افت ولتاژ می شود. یک تصور اشتباه رایج از انرژی خورشیدی این است که هر چه گرمتر شود، پنل خورشیدی موثرتر خواهد بود. اینطور نیست ماژول های PV در روزهای گرم عملکرد بهتری ندارند. در حقیقت، با افزایش دما، احتمال افت ولتاژ افزایش می یابد. دمای بالاتر باعث کاهش فاصله باند سیلیس نیمه رسانا در پنل می شود و در آنها کاهش قابل توجه ولتاژ پانل است.

 

  1. گرد و غبار و گرد

اکثر پنل های خورشیدی نیازی به تمیز کردن ندارند زیرا خاک توسط باران شسته می شود. اگر در یک منطقه خشک زندگی می کنید که ولتاژ خروجی پانل را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، ممکن است خاک، گرد و غبار و سایر ذرات معلق در هوا روی پانل جمع شده باشند.

بیشتر بخوانید: میزان برق تولیدی پنل خورشیدی چقدر است؟

 

 

پنل خورشیدی 12 یا 24 ؟

پنل‌های خورشیدی در انواع وات و ولتاژ تولید می‌شوند و نوع مناسب برای شما بستگی به هدفی دارد که می‌خواهید سیستم خورشیدی را برای آن نصب کنید.  در مقایسه با پنل خورشیدی 24 ولتی، پنل خورشیدی 12 ولتی اغلب برای خانه ها یا پروژه های کوچکتر مناسب است. چراغ های ایوان و چمن، و همچنین کلبه ها، ممکن است همه با یک سیستم 12 ولت تغذیه شوند. با این حال، اگر شما نیاز به برق رسانی به یک محیط وسیع را دارید و قصد توسعه آن را دارید، یک سیستم خورشیدی 24 ولتی مناسب است.
این نکته مهم را در نظر داشته باشید که پنل خورشیدی 12 ولت باید با باتری 12 ولت و پنل خورشیدی 24 ولت با باتری 24 ولت استفاده شود. شایان ذکر است که در حالی که یک باتری 24 ولتی به راحتی در دسترس نیست، می توانید با اتصال دو باتری 12 ولتی به صورت سری یکی را بسازید، اما هزینه آن به طور قابل توجهی بیشتر از راه اندازی 12 ولت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب باتری مناسب برای پنل خورشیدی

یک راهکار عالی افزایش ولتاژ پنل خورشیدی

اتصال پنل های خورشیدی به یکدیگر یک راه ساده و موثر برای افزایش توان انرژی خورشیدی است. همانطور که گفته شد 12 ولت رایج ترین اتصال سیم کشی پنل خورشیدی با باتری است.  بیشتر پنل‌های خورشیدی و باتری‌ها با ولتاژ 12/24/36 ولت و غیره عرضه می‌شوند. اگر می‌خواهید ظرفیت بیشتری به سیستم اضافه کنید، باید سیستم را به صورت موازی سیم‌کشی کنید. فرض کنید یک باتری، یک پنکه سقفی را به مدت 6 ساعت نیرو می دهد. همان فن را می توان به مدت 12 (تقریباً دو برابر) ساعت توسط دو باتری (با ظرفیت یکسان) که به صورت موازی متصل شده اند روشن کرد. علاوه بر این، دو پنل خورشیدی متصل موازی باتری را به سرعت شارژ کرده و بار اضافی را به راحتی تامین می کند.

 

سخن آخر

استفاده از منابع تجدید پذیر و عدم سوزاندن سوخت‌های فسیلی، کره زمین را به محیطی مطلوب‌تر برای زندگی تبدیل می‌کند. در این مقاله سعی کردیم که راهکار های مناسب برای افرایش بهره وری پنل های خورشیدی را ذکر کنیم تا شما هرچه بهتر بتوانید از این انرژی پاک نهایت استفاده را ببرید.

اگر انرژی خورشیدی را برای تولید برق رایگان برای خانه انتخاب کرده‌اید، می‌توانید با تهیه پنل خورشیدی و تجهیزات لازم برای راه‌اندازی سیستم‌های تولید برق خورشیدی مانند باتری خورشیدی، شارژ کنترلر، تجهیرات تابلو برق و سایر تجهیزات مورد نیاز از فروشگاه ماناسازان، این انرژی پاک را وارد زندگی خود بکنید. هم‌چنین برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه نصب و راه‌اندازی سیستم‌های خورشیدی می‌توانید با مشاوران شرکت طرح، تامین و اجرای برق خورشیدی ماناسازان تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

 

ولتاژ

4/5 - (2 امتیاز)
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “افزایش ولتاژ پنل خورشیدی

  1. امین گفت:

    سلام دوست عزیز آیا پنل ۱۶ ولت و خروجی ۱۶ تا ۱۷ ولت وجود داره و ساخته شده البته من پنل ۱۰ وات ۱۲ ولت گرفتم و کارم رو راه انداخت و از یکی از فروشندگان راجب پنلی که در ویترین گذاشته بود سئوال کردم و گفتن پنل۱۳ وات هستش آیا چنین چیزی صحت داره ویا نه

    1. مدیر گفت:

      سلام و عرض ادب
      لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *