اخبار

افزایش ٢٠ تا ٣٠ درصدی نرخ خرید برق تجدیدپذیر تا دو ماه آینده

معاون وزیر نیرو گفت: بر اساس رایزنی هایی که با بخش خصوصی داشتیم بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش نرخ خرید تضمینی برق تجدیدپذیر را شاهد خواهیم بود. چرا که با توجه به افزایش نرخ ارز تعرفه خرید برق نیز باید به روز شده و افزایش یابد.
به گزارش ایسنا، محمد صادق زاده در نشستی خبری اظهار کرد بر اساس تدابیر لحاظ شده نیروگاه های بسیار بزرگ خورشیدی کیلوواتی ٤٠٠٠ تومان و کوچک مقیاس ها ١٠٠٠ تومان برای هر کیلو وات خواهد بود و نهایتا تا دو ماه اینده تعیین تکلیف می شود.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد نیروگاه های تجدیدپذیر در مناطق روستایی و محروم احداث شده اند افزود: ٢٠٠٠ نیروگاه کوچک مقیاس، ٢٠٠٠ اشتغال ایجاد کرده و امیدواریم این تعداد به ٤٠٠٠ مگاوات برای سال آینده افزایش یابد.
معاون وزیر نیرو درباره احداث نیروگاه های زیست توده نیز گفت: در حال حاضر هفت نیروگاه زیست توده در کشور داریم که مجموع تولید برق آنها ۱۳ مگاوات است و یک نیروگاه چهار مگاواتی نیز در مازندران در حال احداث است که تا چند ماه آینده وارد مدار می شود.
وی تاکید کرد:نوع فناوری و اقلیم کشور اقتضا می کند که نیروگاه های تجدیدپذیر با تعداد زیاد و به صورت پراکنده در کشور وجود داشته باشد که مجموع آنها به اندازه نیروگاه های بزرگ است، اما سرمایه گذاری در آنها خرد است و امکان جمع آوری نقدینگی و اشتغالزایی دارند.
صادق زاده افزود: بنابراین توسعه آنها نسبت به سایر سرمایه گذاری ها که با شرایط نرخ ارز و تحریم ها آسیب دیده اند کمتر دچار مشکل شده اند. البته نرخ ارز و تحریم در تجدیدپذیرها هم شاهد بوده ایم، ولی در هرحال توسعه نیروگاه های با ظرفیت بزرگ دچار کندی بیشتری شده است.

به این مطلب امتیاز دهید
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “افزایش ٢٠ تا ٣٠ درصدی نرخ خرید برق تجدیدپذیر تا دو ماه آینده

  1. عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما

    1. مدیر گفت:

      سپاس از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *