اخبار

قایق خورشیدی یک ویلای لوکس مدرن

قایق خورشیدی قابل سکونت آرکاپ ۷۵ ترکیبی از تجمل و زندگی خارج از شبکه برق را ارائه می‌کند. آرکاپ ۷۵ بهترین ویژگی‌های قایق‌های تفریحی، خانه‌های شناور، و ویلا‌های ساحلی را با فواید خودکفایی، پایداری و دوستدار محیط زیست بودن ترکیب می‌کند. آرکاپ ۷۵ به گونه‌ای طراحی شده است تا مصرف انرژی بهینه و یک سبک زندگی پایدار همراه با فناوری و سامانه‌های بکار گرفته شده مانند پنل‌های خورشیدی روی سقف و سامانه پیچیده جمع آوری آب باران با دو مخزن آب ۴,۰۰۰ گالنی را ارائه کند.

شرکت معماری هلندی واتر استودیو به واسطه معرفی سازه‌های شناور نوآورانه، به ویژه با در نظر گرفتن چگونگی شهرسازی در فضا‌های آبی، مشهور است.

آرکاپ ۷۵ این امکان را فراهم می‌کند تا راحتی و تجمل را در استقلال کامل تجربه کرده و از زندگی بین دریا، آسمان و شهر لذت ببرید. این قایق تفریحی ۷۵ فوت (۲۳ متر) طول دارد و فضای زندگی کلی ۴,۳۵۰ فوت مربع (۴۰۴ متر مربع) را ارائه می‌کند.

فضای داخلی

ویلای شناور آرکاپ ۷۵ دارای چهار اتاق خواب، ۴.۵ حمام، یک فضای نشیمن بزرگ، یک آشپزخانه، و عرشه‌ای کشویی است که بین دو سطح تقسیم شده اند. این قایق تفریحی دارای یک سامانه جمع آوری آب باران و پنل‌های خورشیدی است تا امکان زندگی خارج از شبکه برق ممکن باشد.

آرکاپ ۷۵ به گونه‌ای طراحی شده است تا مصرف انرژی بهینه و یک سبک زندگی پایدار همراه با فناوری و سامانه‌های بکار گرفته شده مانند پنل‌های خورشیدی روی سقف و سامانه پیچیده جمع آوری آب باران با دو مخزن آب ۴,۰۰۰ گالنی را ارائه کند.

آرکاپ ۷۵ قایقی ماژولار است و دارای پایه‌هایی برای لنگر انداختن این خانه لوکس در آب‌های کم عمق یک جزیره دور افتاده به جای حرکت در امتداد خط افق یک شهر بزرگ است. چهار پایه ۴۰ فوتی (۱۲ متری) هیدرولیکی می‌توانند در آبی به عمق ۲۰ فوت (۶ متر) پایین رفته و این قایق قابل سکونت را بالاتر از سطح آب نگه دارند.

سقف خورشیدی

سقف ۲,۳۰۰ فوت مربعی (۲۱۴ متر مربع) این قایق قابل سکونت توانایی جمع آوری آب باران را دارد و با پنل‌های خورشیدی ۳۶ کیلووات پوشیده شده که توانایی تولید انرژی سبز کافی برای زندگی خارج از شبکه برق سراسری را فراهم می‌کند. این در به حداقل رساندن ردپای کربن نیز نقش دارد. سیستم سقف خورشیدی که در بالای سقف  قرار دارد ، شامل 110 پنل 325 وات است که 36 کیلووات برق تولید می کنند. با توجه به اندازه متوسط ​​نصب و راه اندازی خورشیدی منزل در حدود 7 کیلو وات ، این یک سیستم بسیار بزرگ است. این صفحات که بر روی غشای جمع آوری آب باران نفوذناپذیر نصب شده اند ، محکم به سقف متصل شده و مستقیماً به کنترل کننده اینورتر کشتی ها متصل می شوند. در حالی که کشتی در لنگرگاه پهلو گرفته است ، می تواند از ساحل خارج شده باتری های خود را شارژ کند.

باتری های قایق خورشیدی

باتری یکی از عناصر کلیدی قایق است. قایق کاملاً از انرژی خورشیدی برخوردار است ، بنابراین مانند قلب کشتی و تمام سیستم های یکپارچه است.  باتری ها از نوع باتری های لیتیوم یونی است. . ظرفیت ذخیره سازی این باتری ها 182 کیلووات ساعت است . دو قفسه باتری وجود دارد که در اتاق برق زیر عرشه قرار دارند. یک سیستم اگزوز روی این باتری ها نصب شده است تا از فرار حرارتی جلوگیری شود ، به این معنی که اگر یکی از این سلول ها مشکلی داشته باشد ، آنها معمولاً می سوزند یا منفجر می شوند و گرمای تولید شده توسط آن به سلول های اطراف گسترش می یابد. کل باتری و در نهایت قایق را از بین می برد. بنابراین در مورد اینها یک سیستم اگزوز و سیستم ایمنی وجود دارد که مانع ایجاد هرگونه مشکل در یک سلول می شود ، به سلولهای دیگر گسترش نمی یابد و بنابراین آسیب زیادی به باتری وارد نمی شود و قایق محافظت می شود.

باتری ها چقدر می توانند تغذیه کنند؟

 با یک بار شارژ کامل باتری در یک روز آفتابی معمولی ، باتری دو تا سه روز انرژی مورد نیاز قایق شناور تأمین می شود. بنابراین برای روزهای متوالی ابری و بارانی ذخیره در نظر گرفته شده است.

جمع آوری آب باران

آب جمع آوری شده از سقف در بدنه ذخیره و تصفیه می‌شود تا از دسترسی به آب شیرین اطمینان حاصل شود. بدنه قایق قابل سکونت آرکاپ ۷۵ دارای اتاق‌های فنی جداگانه برای بخش‌های هیدرولیک، لوازم الکتریکی و انبار است.

سامانه های ارتباطی

سامانه ارتباطی هوشمند شامل تلویزیون ماهواره‌ای و آنتن‌های wifi، LTE، و VHF امکان برقراری اتصال همیشگی را فراهم می‌کند. برای صرفه جویی بیشتر در انرژی از چراغ‌های ال‌ئی‌دی استفاده شده و انرژی مازاد برای استفاده اضطراری ذخیره می‌شود.

تراس جمع شونده

 

تراس جمع شونده ۴۵۶ فوت مربعی (۴۲ متر مربع) فضای بیرونی زیادی را به آرکاپ ۷۵ اضافه می‌کند و با نرده‌های شیشه‌ای مقاوم در برابر شوک احاطه شده است. عرشه آفتابی که در عقب قایق قرار می‌گیرد نیز می‌تواند به یک استخر دریایی تبدیل شود.

دو پیشرانه برقی بی صدا با قدرت ۱۳۶ اسب بخار با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه برای بهترین مانورپذیری امکان دستیابی به سرعت پنج گره دریایی را فراهم می‌کنند.

آرکاپ ۷۵ برای مقاومت در برابر باد‌های توفانی دسته ۴ طراحی شده و به خوبی عایق شده است تا امکان تجربه زندگی راحت و انعطاف‌پذیر و در عین حال ایمن در شرایط آب و هوایی متفاوت فراهم شود.

مدل پایه قایق قابل سکونت آرکاپ ۷۵ قیمتی ۵.۵ میلیون دلاری خواهد داشت و دارای امکانات اصلی و مبلمان خواهد بود، اما نسخه کامل این قایق برچسب قیمت ۱۰.۵ میلیون دلاری را یدک می‌کشد.

منبع خبر

به این مطلب امتیاز دهید
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *