اخبار

سوخت فسیلی ارزان؛ رقیب اصلی صنعت تجدیدپذیر

انرژی-های-تجدیدپذیر

مهندس محقق گفت: مهم ترین رقیب صنعت تجدیدپذیر در ایران سوخت ارزان فسیلی است.
برنامه ” زمین 360 درجه ” رادیو گفت و گو با موضوع انرژی های خورشیدی و با حضور مهندس محقق فعال و سرمایه گذار بخش خصوصی و مجری نیروگاه های خورشیدی به روی آنتن رفت.
مهندس محقق در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار کرد: مهم ترین رقیب صنعت تجدیدپذیر در ایران سوخت ارزان فسیلی است.
وی با بیان این مطلب افزود: دولت از طریق پرداخت یارانه، برق را با قیمت ارزان به مردم ارائه می کند. در حال حاضر موضوع تجدیدپذیر در ایران از سال 94 و 95 آغاز شد که در ساتپا و سانا طرح خوب خرید برق تضمینی را پیاده کردند.
مجری نیروگاه های خورشیدی در ادامه خاطرنشان ساخت: مردم بابت برقی که در منازل مصرف می کنند هر کیلو وات ساعتی 70 تومان پول می دهند. اقتصاد صنعت در ایران به علت یارانه انرژی که دولت پرداخت می کند درست نیست.
مهندس محقق بیان داشت: مهم ترین چالش ما در این زمینه، سوخت ارزان فسیلی و سوبسید دولت به انرژی است. وقتی دولت و یا ساتبا هر کیلو وات ساعت انرژی خورشیدی را 490 تومان خریداری می کند برخی تصور می کنند دولت به انرژی خورشیدی سوبسید می دهد درصورتیکه اینگونه نیست.
وی در مصاحبه با رادیو گفت وگو تصریح کرد: ما در پروژه هایی که داریم زمین را از بخش خصوصی خریداری می کنیم و نیروگاه ها را احداث می کنیم. علاوه بر این، در قوانین جدید ساتپا مراحل شفاف است و سرمایه گذار می داند که کار را باید از کجا آغاز کند. البته این پروسه ممکن است در برخی شهرستان ها به دلیل مسائل زیست محیطی با مشکل مواجه شود و طولانی شدن پروسه اداری سرمایه گذار داخلی و خارجی را با چالش روبرو خواهد کرد.
مجری نیروگاه های خورشیدی در ادامه مطلب بیان داشت: تحریم های جدید بر همه صنایع کشور تاثیر گذاشته است. در ایران چندین شرکت هستند که ظرفیت تولید 600 مگاوات در سال دارند و خوشبختانه از کیفیت خوبی هم برخوردار هستند.
مهندس محقق در پایان برنامه زمین 360 درجه از رادیو گفت و گو تاکید کرد: اگر از این شرکت ها حمایت شود حجم تولیدات آنها نیز افزایش خواهد یافت و می توانند تقاضای بیشتری را پاسخگو باشند.

به این مطلب امتیاز دهید
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *