مقالات

پنل خورشیدی ایرانی یا خارجی

پنل خورشیدی ایرانی یا خارجی؟ | ماناسازان

در دنیای امروز، استفاده از پنل‌های خورشیدی به عنوان یک منبع انرژی پاک و قابل تجدید، جایگاه خود را به خوبی از دست نمی‌دهد. در این میان، انتخاب بین پنل‌های خورشیدی خارجی و ایرانی یک تصمیم مهم است که باید با دقت انجام شود. در این مقاله قصد داریم تا مقایسه کلی بین پنل های خورشیدی ایرانی و خارجی داشته باشیم و ببینیم خرید کدام پنل، برای ما از نظر کیفی و هزینه، مناسب تر است.

پنل خورشیدی ایرانی یا خارجی؟

هما‌ن‌طور که می‌دانیم پنل خورشیدی، اصلی ترین جز نیروگاه خورشیدی است و حجم قابل توجهی از سرمایه موردنیاز احداث نیروگاه، مربوط به پنل‌ها است و به همین دلیل، استفاده از پنل خورشیدی با کیفیت و با راندمان بالا از اهمیت زیادی برخوردار است و در واقع انتخاب پنل با کیفیت تر، در نهایت منجر به افزایش طول عمر، راندمان و در نتیجه عملکرد بهتر کل نیروگاه خواهد بود و در نیروگاه های متصل به شبکه، درآمد ما هم بیشتر خواهد شد.

خرید پنل‌های خورشیدی ایرانی

در سال های گذشته، چندین کارخانه ایرانی دست به تولید محدود پنل های خورشیدی زده اند. این کارخانه ها معمولا دارای خط تولید محدود هستند و تنها توانایی تولید پنل در چند توان مشخص را دارند. البته قابل ذکر است که توانایی تولید پنل این کارخانه‌ها، در حد مونتاژ سلول‌های وارد شده از چین و قراردادن قاب آلومینیومی است و ما هنوز توانایی تولید سلول فوتوولتاییک را نداریم. اخیرا و به ویژه در سال 2023 با افزایش تولید پنل های خورشیدی در سرتاسر جهان، قیمت جهانی پنل های خورشیدی خارجی معتبر دنیا، بسیار کاهش یافته است و در حال حاضر قیمت نهایی هر وات پنل خورشیدی خارجی در کمپانی های معتبر پنل سازی در دنیا که امتحان خود را در بازار های متعدد جهانی پس داده‌اند از پنل های ایرانی کمتر است در حالیکه روی پنل های ایرانی در هیچ آزمایشگاه معتبر جهانی، آزمایش صورت نگرفته و دارای تاییدیه های استاندارد جهانی ساخت پنل خورشیدی نیستند.

پنل خورشیدی ایرانی یا خارجی | ماناسازان

قیمت پنل‌های خورشیدی خارجی

امروزه پنل های خورشیدی خارجی باکیفیت دارای راندمان 21 الی 23 درصد می باشند، درحالی که بهترین پنل خورشیدی ایرانی دارای بازدهی 18% می باشد. در سال های گذشته به دلیل قیمت مناسب‌تر پنل های ایرانی، استفاده از آن ها رونق بیشتری داشت ولی همانطور که گفتیم با کاهش قیمت پنل های معتبر خارجی دنیا، امروزه با توجه به کیفیت، بازدهی و عملکرد پنل های ایرانی و در نهایت قیمت بالای آنها، استقبال عمومی نسبت به پنل های خورشیدی ایرانی، کمتر شده است.

مزایای پنل خورشیدی ایرانی

اما یکی از مزایای خرید پنل های خورشیدی ایرانی این است که دارای گارانتی هستند. به دلیل وجود این کارخانه ها در کشور و امکان دسترسی به آنها، این پنل‌ های خورشیدی ایرانی دارای ضمانت نامه معتبر کیفیت و عملکرد هستند. درحالی که پنل های خورشیدی خارجی، در ایران، نمایندگی رسمی ندارند و درنتیجه گارانتی و خدمات پس از فروش هم ندارند.

به طورکلی، انتخاب پنل داخلی یا خارجی به پارامتر های فنی و اقتصادی متعددی بستگی دارد و همان‌طور که گفتیم انتخاب پنل بهتر و دارای بازدهی بیشتر، به عملکرد بهتر نیروگاه و درنهایت کاهش هزینه های ما منجر می‌شود.

نتیجه گیری

وب‌سایت ماناسازان با ارائه مجموعه‌ای گسترده از پنل‌های خورشیدی ایرانی و خارجی، به شما این امکان را می‌دهد تا بر اساس نیازها و ترجیحات خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. این انتخابات شامل پنل‌های با تکنولوژی‌های مختلف، قدرت تولید مختلف انرژی و طراحی‌های متنوع می‌شوند.

 

به این مطلب امتیاز دهید
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *