اخبار

۱۴ مجوز احداث نیروگاه های خورشیدی در قم صادرشده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: برای احداث شهرک نیروگاه خورشیدی در محدوده دریاچه حوض سلطان مطالعات ابتدایی صورت گرفته و برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی ۱۴ مجوز صادرشده است.

مهدی آهنین‌پنجه روز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات استانداری قم افزود: حمایت از طرح‌های جدید در حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان و شرکت توزیع نیروی برق قم است.

وی اضافه کرد: در بخش خانگی نیز ظرفیت استان در سرمایه‌گذاری انرژی‌های خورشیدی مطلوب است، در صورت استفاده از تجهیزات داخلی حمایت‌های ویژه‌تری از سرمایه‌گذاری در این بخش صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مهم‌ترین دلایل رفتن به سمت انرژی‌های تجدید پذیر گفت: کاهش ذخایر سوخت‌های فسیلی، کاهش آلودگی محیط‌زیست، کاهش قیمت تولید انرژی‌های تجدید پذیر و نوسانات قیمت سوخت‌های فسیلی از عوامل موثر در این رابطه است.

آهنین‌پنجه اضافه کرد: ظرفیت استان قم در سرمایه‌گذاری و تولید انرژی‌های تجدید پذیر بسیار بالا است و ۳۳ مکان برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی شناسایی‌شده است.

وی در ادامه با اشاره به مساله سقف بار مصرف در سطح استان‌های کشور گفت: درصورتی‌که استان‌ها از سقف مدیریت بار عبور کنند با خاموشی روبه‌رو می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم بیان کرد: سقف مصرف بار استان هفته گذشته ۸۰۷ مگاوات بود که با همکاری‌های صورت گرفته پیک‌بار قم از ۷۹۲ مگاوات بالاتر نرفت.

وی بیان کرد: در رابطه با عدم عبور از پیک‌بار مصرف برق در استان همکاری بخش جهاد کشاورزی و صنعت در عدم عبور از سقف مصرف بسیار موثر بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد :۵۰ مگاوات کل تولید پراکنده برق استان بوده که ۱۲ مگاوات آن از طریق انرژی‌های خورشیدی تولید می‌شود.

منبع خبر

به این مطلب امتیاز دهید
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *