اخبار

عرضه برق نیروگاه های تجدیدپذیر در بورس از سال آینده

عرضه برق نیروگاه های تجدیدپذیر در بورس از سال آینده

وزیر نیرو: از سال آینده همه انرژی‌های تولیدی از نیروگاه‌های تجدیدپذیر از طریق بورس عرضه می‌شود.

علی اکبر محرابیان در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی پاسارگاد دامغان گفت: در حال حاضر فقط هزار مگاوات از ۹۰ هزار مگاوات برق تولیدی در کشور از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر است و برای اینکه این صنعت توسعه یابد باید سرمایه گذاری در آن سودآور شود.

وی افزود: به این منظور پیش بینی شده از سال ۱۴۰۲ همه انرژی‌های تولید شده از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر در بورس عرضه می‌شود.

وزیر نیرو گفت: نیروگاه‌های تجدیدپذیر در بورس بر روی تابلوی مخصوص خودشان با هم رقابت می‌کنند و حتما در آن تابلو قیمت پایه به نحوی تعیین می‌شود که حداقل سود تضمین شده باشد و رقابت بر سر بالاتر از این حداقل باشد.

محرابیان خاطرنشان کرد: برای این امر، از ظرفیت‌های ماده ۱۲ رفع موانع تولید که کل سرمایه گذاری و سود را از محل صرفه جویی سوخت به سرمایه گذار برمی گرداند استفاده شده تا سرمایه گذاری در این صنعت سودآور شود.

وی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران بزرگ و شرکت‌های قوی صنعتی کشور در مناقصات اخیر نیروگاه‌های تجدیدپذیر اظهار امیدواری کرد: در کوتاه‌ترین زمین ممکن این نیروگاه‌ها توسعه یابد.

وزیر نیرو با اشاره به امکان سرمایه گذاری مردم در صنعت نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: در قالب طرح توزیع پنل‌های کوچک خورشیدی ۵ کیلوواتی با ارائه تسهیلات قرض الحسنه بین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی؛ هر خانواده می‌تواند تولید کننده برق باشد و به صورت مستمر از محل فروش این برق درآمدزایی خواهد داشت.

محرابیان تاکید کرد: قول می‌دهیم صرفه اقتصادی نیروگاه‌های تجدیدپذیر از سایر نیروگاه‌های حرارتی بیشتر باشد.

 

منبع خبر

5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *