اخبار

رئیس سازمان انرژی های تجدید پذیر: نیروگاه خورشیدی ماهانه ۲.۵ میلیون تومان درآمد دارد.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری برق ایران با اشاره به استقبال خوب مردم از احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر پشت بامی، گفت: این نیروگاه برای خانواده‌ها ماهانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد به همراه دارد.

«سید محمد صادق زاده» روز یکشنبه در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، افزود: سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق تولیدی این نوع نیروگاه‌ها را کیلو وات ساعتی به قیمت یکهزار و ۴۰ تومان خریداری می‌کند.

وی خاطرنشان ساخت: میزان افزایش سقف نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی به ۱۰ کیلو وات رسیده و مردم می‌توانند با هزینه‌ای حدود ۵۰ میلیون تومان  از این نوع نیروگاه بر بام خانه‌های خود نصب کرده و از منافع آن بهره‌مند شوند.

صادق زاده ادامه داد: همه استان‌های کشور استعداد نصب نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی را دارند و در سواحل دریای خزر میزان تابش خورشید از بعضی کشورهای اروپایی بیشتر است.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه تولید برق این نیروگاه ها به دلیل مصرف در محل تلفات ندارد آن را بهترین نوع تولید برق برشمرد و چنانچه تولید برق از نیروگاههای خورشیدی در کشور افزایش یابد، نیازی به سرمایه‌گذاری‌های سنگین نخواهیم داشت.

منبع خبر
 

به این مطلب امتیاز دهید
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *