مقالات

کانکتور خورشیدی (MC4) چگونه کار می کند؟

کانکتور خورشیدی

در یک سیستم خورشیدی، اتصال پنل ها به یکدیگر از طریق کانکتورهای MC4 انجام می شود. همچنین در پنل های ابتدا و انتهای هر رشته که رشته پنل به سیستم کابل کشی متصل می شود، استفاده از کانکتورهای MC4 الزامی می باشد. این کانکتورها باعث بهبود کیفیت اتصال و  جلوگیری از ایجاد نقطه داغ در محل اتصال می‌شود. همچنین به دلیل ساختار آنها، استفاده از کانکتور باعث جلوگیری از نفوذ رطوبت به سیستم کابلکشی و اتصالات و افزایش عمر سیستم خواهد شد.

کانکتور های mc4 که روی پنل های خورشیدی موجود در بازار هم مشاهده کرده اید شامل یک نری و یک مادگی می باشند که در سری یا موازی کردن پنل های خورشیدی کاربرد دارند. که هر پنل خورشیدی با پنل همجوار خود توسط کانکتور mc4 متصل شده و این اتصال کاملا ایمن بوده و از اتصالات کوتاه و سولفاته شدن نقطه اتصال جلوگیری می کند.

اگر می خواهید پنل خورشیدی خود را دقیق و بسیار زیبا نصب یا سری موازی کنید از کانکتور MC4 استفاده کنید. کانکتور (MC4) با ویژگی هایی همچون مجهز بودن به IP67، ولتاژ کاری ۱۰۰۰ VDC با درجه کارکرد -40تا +125 سانتی گراد دارای کلاس اشتعال UL94-V0 جزو بهترین گزینه برای سری موازی کردن پنل خورشیدی است.

کانکتور خورشیدی (MC4)  نقش بسیار مهمی در یک نیروگاه خورشیدی به عهده دارند. کوچکترین نقص در کیفیت، منجر به بروز اختلال و گاه توقف یک نیروگاه خورشیدی صرفنظر از مقیاس نیروگاه (خانگی، صنعتی یا نیروگاهی) خواهد شد. به همین دلیل، حساسیت در انتخاب یک کانکتور خورشیدی با کیفیت و مطابق با تکنولوژی روز ضریب اطمینان طراحی پروژه خورشیدی را به مراتب افزایش خواهد داد.

 

برای اطلاع از قیمت انواع  “کانکتور خورشیدی” اینجا را کلیک کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *