اخبار

تخمین میزان تقاضای پنل خورشیدی در سال 2021

تقاضای پنل خورشیدی در سال 2021

 تقاضای پنل خورشیدی در سال 2021 ممکن است حدود 15٪ افزایش یابد و این امر عمدتا با تکمیل پروژه هایی انجام می شود که امسال با همه گیری کووید 19 ، به تاریخ های بعدی موکول شده اند.

به گفته تحلیلگر تایوانی ، پروژه هایی که به دلیل کووید 19،  با تاخیر شکل می گیرند در سال آینده میلادی، انرژی خورشیدی را جبران می کنند.

طبق گفته شرکت تحقیقاتی بازار تایوان ، تقاضای جهانی پنل فوتوولتائیک حدود 15 درصد رشد خواهد کرد و در سال 2021 به ظرفیت کل تخمینی 8/153 گیگاوات می رسد. تحلیلگران تأكید كرده اند: “در جهانی پس از کوید-19 ، همه نشانه ها ، نشانگر روشن بودن آینده انرژی خورشیدی است.”

انتظار می رود، چین که تحت برنامه پنج ساله چهاردهم وارد دوره برابری شبکه خواهد شد ، رشد 20 درصدی را تجربه کند. ” “اروپا که به توافق نامه پاریس متعهد است ، تقاضای شدید را ادامه خواهد داد.”

شرکت تحقیقات بازار اظهار داشت : انتظار می رود بازار ایالات متحده 30٪ افزایش تقاضا داشته باشد در حالی که رشد هند 60٪ پیش بینی می شود. “آسیا و استرالیا رشد پایدار را حفظ خواهد کرد در حالی که آمریکای لاتین ، که در آن هزینه برق کم است و خاورمیانه ، جایی که پروژه های مقیاس آب و برق در حال انجام است ، رشد 30%-%60، را شاهد خواهند بود ، که به رشد انرژی خورشیدی در سال 2021 کمک می کند

در گزارشی که در نوامبر 2020 منتشر شد ، آژانس بین المللی انرژی (IEA) پیش بینی کرد که ظرفیت فوتوولتائیک تازه تأسیس شده برای سال آینده تقریباً 117 گیگاوات باشد که هند ، فرانسه و آلمان پیشگام پروژه های بزرگ خورشیدی هستند.

به گفته معاون شرکت جینکوسولار  قیمت پنل خورشیدی به‌طور چشمگیری از نیمه دوم سال گذشته میلادی افزایش پیدا کرده است. بازار پنل خورشیدی چین شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت پنل خورشیدی در هفته‌های اخیر بوده است.

این افزایش قیمت در پنل خورشیدی به‌دلیل کمبود در عرضه فریم و برخی مواد اولیه هم‌چون پلی‌سیلیکون، شیشه و نقره و پایین بودن ظرفیت تولید برای تامین تقاضای زیاد بازار، است. انجمن سیلیکون چین اعلام کرده است که قیمت ‌سیلیکون مونوکریستالاین در حال‌حاضر بین ۱۵۸۰۰ تا ۱۶۶۰۰ دلار به‌ازای هر تن است.

درحالی‌که موج‌های جدید شیوع کووید ۱۹ در اروپا در سراسر اروپا بیداد می‌کند، به‌نظر می‌رسد به‌دلیل حمایت دولت‌های قاره سبز از انرژی خورشیدی، تقاضای پنل خورشیدی در سال 2021 در بازار اروپا افزایش پیدا کند. پیش‌بینی می‌شود که بازار پنل خورشیدی در اروپا به ۲۷ گیگاوات در سال جاری میلادی برسد.

منبع خبر

به این مطلب امتیاز دهید
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *