اخبار

سخنگوی سازمان ساتبا : درآمد پایدار ۲۰ ساله برای خانوارهای محروم فراهم است.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق ایران با استقبال از ساخت ۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در مناطق محروم گفت: احداث این نیروگاه‌ها درآمد پایدار ۲۰ساله را برای خانوارهای محروم به دنبال دارد.

«جعفر محمدنژاد سیگارودی» روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان بهره وری انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق با امضای قرارداد ۲۰ ساله خرید تضمینی برق از این نوع نیروگاه‌ها، درآمدحداقل ماهانه ۸۰۰ هزار تومانی را برای خانوارهای محروم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره) و سازمان بهزیستی رقم خواهد زد.

وی اضافه کرد: همه طرح‌های بخش انرژی‌های تجدیدپذیر در کشورمان توسط بخش خصوصی درحال اجرا است و موضوع این طرح‌ها فقط تولید برق نیست، بلکه احداث این نوع نیروگاه‌ها هم اشتغال پایدار به همراه دارد و هم یک درآمدپایدار است، زیرا خانوار روستایی که می‌تواند با وام های کم بهره ای که برای این موضوع مدنظر قرار گرفته شده، علاوه بر تولید برق از درآمد ماهانه ۸۰۰ هزار تومانی هم برخودار شود.

محمد نژاد سیگارودی گفت: چالش تغییرات اقلیمی که در کشور حادث شده و خشکسالی‌های مداومی که درسال های گذشته روی داده و سطح آب های رو زمینی و زیرزمینی را کاهش داده و در خیلی مناطق بارش‌ها به شدت کاهش یافته، مردمی که در سال‌های گذشته امکان کشاورزی در مناطق خود را داشتند در این سال‌ها،  این امکان و فرصت درآمدی از آنها گرفته شده‌ و همین موضوع سبب مهاجرت بسیاری از آنان شده‌است.

به گفته سخنگوی سازمان ساتبا، اکنون با فراهم شدن این امکان(احداث نیروگاه پشت بامی خورشیدی) می‌توان درآمدپایداری برای این خانواده ها به همراه داشته‌باشد از مهاجرت هم پیشگیری خواهد کرد.

محمد نژادسیگارودی گفت: برخی نقاط که پیشتر این نوع نیروگاه‌ها در آنها احداث شده، روند مهاجرت معکوس شکل گرفته وروستائیانی که منازل خود را ترک کرده بودند به روستا بازگشته و به تولید برق از این نیروگاه‌ها پرداخته اند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انژی برق ایران افزود: این سازمان برق تولیدی از این نوع نیروگاه‌ها را ماهانه به قیمت یک هزار و ۴۰ تومان به مدت ۲۰ سال خریداری می‌کند و این موضوع سبب محرومیت زدایی از مناطق محروم خواهد شد.

تفاهمنامه ساخت ۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس بین سازمان برنامه و بودجه، سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز امضا شد.

منبع خبر

به این مطلب امتیاز دهید
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *