مقالات, انرژی های تجدیدپذیر

پنل خورشیدی یینگلی سولار

یینگلی سولار بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل خورشیدی در جهان محسوب می‌شود که 30 نمایندگی در کشورهای جهان دارد. این شرکت از زمان تاسیس تا کنون بیش از 85 میلیون پنل خورشیدی یینگلی سولار به بیش از 90 کشور فروخته است.

معرفی شرکت پنل خورشیدی یینگلی سولار

یینگلی یک رهبر جهانی در زمینه انرژی خورشیدی و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ماژول‌های فتوولتائیک به‌حساب می‌آید که از سال 1998 در بازار موجود است. دفتر مرکزی این شرکت در بائودینگ (چین) قرار دارد.

این شرکت دارای بیش از 30 دفتر نمایندگی در کشورهای مختلف در سراسر جهان است. محصولات شرکت یینگلی به بیش از 50 کشور از جمله آلمان، اسپانیا، ایتالیا، یونان، فرانسه، کره جنوبی، چین، ژاپن، برزیل، استرالیا، آفریقای جنوبی، مکزیک، ایالات متحده آمریکا و غیره عرضه می‌شود.

دولت چین سطح بالای کیفیت تولید محصولات پنل خورشیدی یینگلی سولار را تایید می‌کند. این شرکت در فهرست 109 شرکتی که محصولات آنها برای استفاده در پروژه‌های نیروگاه خورشیدی تحت حمایت دولت در چین توصیه می‌شود، مقام سوم افتخاری را به خود اختصاص داده است.

یینگلی با کل چرخه تولید ماژول‌های فتوولتائیک از تولید شمش‌های سیلیکونی تا سلول‌های خورشیدی برای کاربر نهایی سروکار دارد. این شرکت پنل‌های خورشیدی را با فناوری‌های مختلف، قدرت، کارایی بسته به مشخصات پروژه (منازل، شرکت‌ها یا نیروگاه‌های بزرگ) عرضه می‌کند. Yingli بیش از 20 گیگاوات پنل خورشیدی تولید کرده است.

انواع پنل خورشیدی یینگلی سولار

در حال‌حاضر بیشتر جمعیت جهان برای اطمینان از پایداری زیست‌محیطی و به‌حداقل‌رساندن هزینه‌های انرژی، روی محصولات درجه یک پنل ‌های خورشیدی یینگلی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این پنل‌های خورشیدی دارای طیف چشمگیری از توان، شکل و اندازه هستند که تاثیر مستقیمی بر عملکرد و خروجی دارند.

 

برای مثال پنل خورشیدی یینگلی سولار سطح بالا با توان حداکثر 330 وات می‌توانند خروجی برتر را در محیط‌های تجاری و مسکونی ارائه دهند. قیمت پنل خورشیدی یینگلی 330 وات نسبت به سایر مدل‌ها بالاتر است. Yingli در حال‌حاضر 70 پنل خورشیدی دارد. این پنل‌ها به 3 سری اصلی تقسیم می‌شوند که در زیر به تفصیل معرفی شده اند:

سری مونو

در سری مونو هفت مدل مختلف با تعداد و اندازه سلول‌های مختلف وجود دارد. این سری از 60 پنل سلولی که معمولا در پروژه‌های مسکونی مستقر می‌شوند تا 72 پنل سلولی متمرکز بر پروژه‌های تجاری را شامل می‌شود. تمام آن‌ها دارای سلول‌های نیمه برش هستند که ظرفیت خروجی پنل را حفظ می‌کنند اما با کاهش مقاومت الکتریکی در سیم کشی داخلی، کارایی را افزایش می‌دهند.

تمام پنل خورشیدی یینگلی سولار در این سری دارای بازده ماژول چشمگیر بیش از 20 درصد و رسیدن به 21.57 درصد برای مدل YLM 132 Cell (G12) هستند.

سری مونو GG

هفت پنل دیگر در سری Mono GG وجود دارد که یک پله بالاتر از سری Mono هستند. ماژول‌های این سری دو وجهی به‌حساب می‌آیند به این معنی که الکتریسیته می‌تواند از قسمت بالایی و زیرین پنل خورشیدی تولید شود.

این ویژگی می‌تواند تا 25 درصد برق بیشتری در تاسیسات روی زمین یا قاب‌های شیب‌دار با سقف‌های رنگ روشن تولید کند. این سری نیز بازده بالا تا 21.57٪ برای مدل YLM 132 Cell (G12) دارد که از فناوری سلولی مشابه سری Mono استفاده می‌کند. این سری پنل خورشیدی یینگلی سولار برای پروژه‌های روی زمین مناسب‌تر خواهد بود.

اطلاعات مفید در مورد پنل خورشیدی یینگلی سولار

پنل‌های خورشیدی این شرکت توسط حدود 10 درصد از بازار جهانی دستگاه‌های انرژی جایگزین را به خود اختصاص داده‌اند. هر سال مصرف کنندگان بیشتری تصمیم به خرید این محصولات می‌گیرند. هر مدل از این پنل‌ها با استفاده از فناوری Multi-Busbar تولید می‌شود که الکترون‌ها را از طریق تمام ویفرهای سیلیکونی موجود در باتری هدایت می‌کند. این فناوری مزایای ثابت‌شده زیادی دارد:

  • احتمال تخریب (ترک) و ظهور به‌اصطلاح نقاط داغ را کاهش می‌دهد.
  • راندمان تولید برق را افزایش خواهد داد.
  • به مقاومت در برابر فشار مکانیکی کم سلول‌های خورشیدی کمک خواهد کرد.
  • تولید را به‌ازای هر وات توان ‌افزایش می‌دهد.

مزایای خرید پنل خورشیدی یینگلی سولار

از جمله مزایای محصولات پنل خورشیدی شرکت یینگلی سولار باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید قابل‌اعتماد و قطعات باکیفیت بالا
  • راندمان بالای تبدیل انرژی خورشیدی
  • قاب آلومینیومی مقاوم در برابر خوردگی
  • عمر طولانی تا 25 سال و بالاتر
  • سلول‌های پلی کریستالی باکیفیت بالا
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • اتصال راحت
  • شیشه بهبودیافته که از قسمت جلوی پنل‌ها محافظت می‌کند. این شیشه با یک پوشش ویژه ساخته شده است که نور بیشتری را به فتوسل‌ها هدایت می‌سازد و خروجی انرژی بالایی را ارائه می‌دهد.

هر مدل از پنل‌های خورشیدی این شرکت مجاز به استفاده به‌عنوان بخشی از نیروگاه‌های مستقل، شبکه‌ای و ترکیبی (هیبرید) نصب شده در خانه‌ها و کلبه‌های شخصی، ساختمان‌های عمومی و تجاری و تاسیسات صنعتی است. آنها برای سیستم‌های تعرفه سبز استفاده می‌شوند و فرصتی برای دریافت درآمد غیرفعال برای فروش برق اضافی به شبکه عمومی با قیمت بالا فراهم می‌سازند.

محصولات یینگلی سولار در ایران

در ایران نیز پنل­‌های یینگلی سولار با مشخصات مختلف و در مدل‌های گوناگون وجود دارد که به راحتی قابل تهیه است. پنل خورشیدی یینگلی ۳۱۰ وات، ۳۲۰ وات، ۳۲۵ وات و ۳۳۰ وات از پرکاربردترین پنل­‌های خورشیدی مورد استفاده در ایران محسوب می‌­شوند. البته پنل­‌های یینگلی توان پایین با ظرفیت‌های نامی ۱۰، ۲۰، ۴۰ نیز خریداری می­‌شود.

جدید­ترین محصولات یینگلی سولار

از جدید­ترین پنل­‌های یینگلی سولار می­‌توان به YLM GG، YLM 120 و YLM 144 اشاره کرد که در سایت رسمی این شرکت در قسمت محصولات پیشنهاد و به فروش می‌­رسد. راندمان هر کدام از این پنل­‌های خورشیدی بالای ۲۲ درصد است که میزان خوبی به حساب می­‌آید.

کاتالوگ برخی از جدیدترین پنل‌های خورشیدی یینگلی سولار 

قیمت پنل خورشیدی یینگلی سولار

قیمت این محصولات باتوجه‌به مدل و نوسانات قیمت عرض متفاوت است. درکل محبوب‌ترین مدل‌ها مانند  پنل خورشیدی 250 وات یینگلی قیمت بیشتری نسبت به پنل خورشیدی 100 وات یینگلی دارد.

جمع‌بندی

برند معروف یینگلی سولار نماینده شرکت چینی Yingli Green Energy Holding Company Limited  به‌شمار می‌رود. محصولات این شرکت جایگاه‌های پیشرو در بازار جهانی تولیدکنندگان پنل خورشیدی را به خود اختصاص داده است. پنل خورشیدی یینگلی سولار با هدف در دسترس قراردادن انرژی خورشیدی برای همه تولید می‌شود. شما عزیزان برای اطلاع از قیمت و مدل‌های موجود پنل خورشیدی یینگلی می‌توانید از سایت https://manasazan.ir دیدن کنید.

 

3/5 - (2 امتیاز)
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *